Általános Kereskedelmi Feltételek

Személyes adatok védelme 

A beszállító az ügyfél személyes adatait annak beleegyezésével gyűjti össze, amelyek a gyorsabb kommunikáció, megrendelés intézését és minőségi szolgáltatások céljára szolgálnak. Mi kötelezzük magunkat, hogy az ügyfél adatait annak beleegyezése nélkül harmadik feleknek vagy egyéb reklám célokra semmilyen esetben nem adjuk át.

A megrendelő kijelenti, hogy a Tt. 428/2002 sz. személyes adatok védelméről szóló törvény 7§ 1. bek. értelmében az eladó személyes adatait feldolgozza és tárolja, főleg a fent megadottakat és/vagy amelyek az eladó tevékenységéhez szükségesek és azokat információs rendszereiben feldolgozza.
A megrendelő ezzel korlátan időre szóló beleegyezését adja az eladónak. A személyes adatok feldolgozásának beleegyezését a megrendelő írásban (e-mail, levél …) bármikor visszavonhatja. A megrendelő személyes adatai frissítését emailben, levélben vagy telefonon keresztül kivitelezheti.

  1. Az internetes üzlet működtetője: (eladó)

3D LAB s.r.o.

Povstania českého ľudu 1

04022     Kassa

ERSTE BANK

11600006-00000001-97572023

Külföldi utalás esetén:

IBAN-HU77 1160 0006 0000 0001 9757 2023

Kapcsolat-202777415
Email-info@3dgravirozas.hu

IČ-54 545 838

IČ DPH-2121711119

A vállalat ÁFA fizető.

  1. A www.3dgravirozas.hu internetes üzletben a megrendelő (vevő) minden természetes vagy jogi személy, aki az áru megrendelésével együtt elküldi az elektronikus nyomtatványt.
  2. Természetes személyként való megrendeléskor kérjük adja meg teljes nevét, a kézbesítés címét, telefonszámát és e-mail címét.
  3. Vételszerződés megkötése és kézbesítési feltételek

A www.3dgravirozas.hu oldalon megrendelt megrendelések kötelező jellegűek. A megrendelés igazolásával a vevő elismeri, hogy megismerte a www.3dgravirozas.hu oldal adásvételi feltételeit és azokkal egyetért. A vevő köteles helyes számlázási adatokat megadni, főleg a kézbesítés címét illetően. A megrendelés elküldése után a megadott email címre igazoljuk a megrendelést, a későbbiekben pedig további információkkal szolgálunk a megrendelés állapotát (pl. megrendelés intézése, áru elküldése a vevőnek) illetően. A vevő ezt követően köteles az árut átvenni és annak teljes árát kifizetni. Az áru kézbesítése alatt annak átvétele értendő. A vételszerződés teljesítésének helye az elektronikus nyomtatványban feltüntetett megrendelő székhelye (lakhelye) vagy vállalkozási helye, vagy az eladó és vevő közötti írott vagy szóbeli megállapodás helye.

Az árut a számlára való beérkezéstől számított 2 napon belül futárszolgálattal vagy egyéb szerződéses szállítóval küldjük. Utánvételes fizetéskor szintén 2 napon belül küldjük a terméket, mindkét esetben legkésőbb azonban 7 napon belül. Előre nem látható körülmények esetén, pl.a megrendelt termék gyártása vagy annak ismételt raktározásakor a kézbesítés ideje elhúzódhat. Ezzel a ténnyel kapcsolatban fenntartjuk a jogot a szerződéstől való elállásra, esetleg a feltételezett kézbesítési időpontról az ügyfelet azonnal emailben vagy telefonon értesítjük, vagy javasoljuk pótáru kiszállítását.  Ha a megrendelő nem standard méretű vagy 20 kg-nál nehezebb árut rendel meg, a fizetési és kézbesítési feltételek egyénileg vannak megállapodva. Ha az árut szerződő futár kézbesíti, az áru kézbesítése céljából (név / kereskedelmi megnevezés, cím, telefonszám) ez feljogosít minket személyes adatai megosztására.

Ha bármilyen okból kifolyólag nem lehet az általunk megrendelt árut kézbesíteni, mint vevőt erről a tényről emailben vagy telefonon azonnal értesítjük. 14 napon belül visszatérítjük az áru díját, ha előre utalással fizetett (ha az eladó és fogyasztó nem állapodik meg pótteljesítésben).

  1. Áru díja

Az internetes üzletünkben feltüntetett díjak az áru megrendelésekor érvényesek és fenntartjuk a jogot a nyomdahibákra. ÁFA fizetők vagyunk és a honlapon feltüntetett minden ár végleges. Az áru díjába nincsenek beszámítva a posta és csomagolási költségek. Az eladást igazoló dokumentum a számla, amely rendszer által automatikusan generált és az ön által megadott email címre van küldve.

  1. Vételszerződéstől való elállás és áru visszaküldése

A vevő az elküldéstől számított 2 órán belül stornózhatja a megrendelést ok megadása nélkül. Ezután a megrendelés feldolgozásra kerül. A megrendelés megszüntetését telefonon vagy emailben kell bejelenteni. Ezután igazolást küldünk a megrendelés stornózásáról.
Ha a megrendelést 2 óra múlva stornózzák, a 3D kivitel esetén a megrendelésben feltüntetett 3D személyek számától függően illeték keletkezik (Ha 3D kiválasztásakor a megrendelésben 1 személy van, az illeték 3200 Ft. Ha 3D esetén 2 személy vagy állat lesz, az illeték 5000 Ft).

6.1 A vevő a Tt. 102/2014 sz. törvény (a fogyasztóvédelmi törvény értelmében a vevő a távszerződéssel vagy az eladó működtetési helyiségein kívül megkötött az áru vagy szolgáltatás értékesítésekor) jogosult a szerződéstől az áru átvételétől számított 14 napon belül elállni. Az árut ezen időszak lejárta után nem lehet visszaküldeni. Ilyen esetben a vevő értesíti az eladót, hogy a szerződéstől szeretne elállni, megadja a megrendelés számát, nevét és a vásárlás időpontját. A megadott árut a megadott időn belül visszaküldi az eladó címére: 3D Lab, Povstania českého ľudu 1, Košice, 04022, Szlovákia.

           De a táveladási törvény értelmében a vevő nem állhat el a szerződéstől, melynek tárgya: 

  1. egyedi igények szerint, méretre vagy egy fogyasztó számára készült áru:(egy fogyasztónak készült áru alatt olyan áru értendő, amely csak konkrét fogyasztó számára készült, valamilyen módon annak igényeihez alkalmazták. Ide tartoznak pl. olyan termékek, amelyekre a vevő fényképe, neve vagy leírása került.) 

 

 

A működtető nem felel a szállító (posta, futár) vagy a megrendelő helytelenül megadott cím miatti későbbi kézbesítésért.

A 3D Gravirozas.hu nem felel a vevő megrendelésében feltüntetett hibásan megadott adatokért, átütésekért vagy nyelvtani hibákért.

Kínálatunk minden egyes üvege kézzel csiszolt, ezért minden méretnél- kb.10mm +/-  eltérések jelenhetnek meg, amelyeket az oldalon is feltüntetünk.

  1. Posta és csomagolási költség
  • címre történő kézbesítés GLS futárral – banki átutalás: 1490 Ft
  • címre történő kézbesítés GLS futárral – utánvételi fizetés: 1990 Ft                   
  1. Áru átvétele
  1. a) Futárral való kézbesítés esetén a csomagot jól ellenőrizze le. Ha észreveszi a csomag sérülését (lyuk, szakadás, csomag deformációja), a CSOMAGOLÁST és az ÁRUT azonnal dokumentálja. A sérült áru fényképeit küldje el az info@3dgravirozas.hu címre vagy telefonáljon a 707838408 számra, ellenkező esetben nem lehetséges a REKLAMÁCIÓ. 
  2. b)  A szállítóvállalatok feltételeire való tekintettel a kézbesítés után eltelt 24 óra utáni reklamációkat nem áll módunkban elfogadni. Ha nem biztos abban, mit tegyen a sérült áru esetén, akkor hívja a 707838408 számot.
  3. Sérült áru intézése

Ha sérült vagy szállítás miatt áru érkezett, 7 napon belül küldje nekünk vissza. Az árut mindkét fél kölcsönös megállapodása után lesz kicserélve. Az árut a futártól átvett állapotban kell visszaküldeni. A csere nem jelenti az áru reklamációját és ellenkezőleg. Az áru cseréjének költségei a vevőt terhelik. A reklamáció a sérült vagy lejárt szavatosságú árut érinti. A reklamáción belüli áru cseréjének költségei az eladót terhelik.

  1. Törvények, törvényhozás- érvényes törvényekre való utalások:
  • Az internet általi áru eladása a Tt. 22/2004 sz. elektronikus üzlet törvényéhez igazodik.
  • Távszerződés alapján megkötött áru vétele küldemény formájában a Tt. 108/2000 sz. küldemény és házaló eladás fogyasztóvédelmi törvénye vonatkozik.
  • A Tt.108/2000 sz. küldemény és házaló formájú eladás fogyasztóvédelmi törvénye
  • A Tt. 250/2007 sz. fogyasztóvédelmi törvény és a Szlovák Köztársaság Nemzeti Tanácsának Tt. 372/1990 sz. kihágásokról szóló törvénye
  • A Tt. 22/2004 sz. elektronikus üzletről szóló törvény, a Tt. 128/2002 sz. a fogyasztóvédelmet illető belső piac állami ellenőrzésének és a Tt. 284/2002 sz. törvényénekkiegészítése
  • Polgári törvénykönyv Tt. 40/1964 sz. törvénye
  • A Tt. 266/2005 sz. fogyasztóvédelmi törvény a távolsági pénzügyi szolgáltatásokat és némely törvénykiegészítést illetően
  • A természetes személyekkel való kereskedelmi kapcsolatok (ezekből adódó további jogi viszonyok), amelyek a kereskedelmi szerződések megkötésekor nem ezen kereskedelmi feltételek alapján vannak megkötve és a Polgári törvénykönyv általános rendelkezésein kívül egyedi rendelkezések is vonatkoznak rájuk, főleg a 108/2000 sz.  házaló és küldemények általi eladás fogyasztóvédelmi törvény és a 250/2007 sz. fogyasztóvédelmi törvény.
  1. Személyes adatok védelme

A beszállító az ügyfél beleegyezésével összegyűjti annak személyes adatait, ami a gyorsabb kommunikáció, megrendelés intézésére és minőségi szolgáltatások nyújtására szolgál és kötelezi magát, hogy az ügyfél adatait annak beleegyezése nélkül harmadik személynek semmilyen esetben nem adja át vagy egyéb kommersz célokra nem használja fel. A megrendelő kijelenti, hogy a Tt. 428/2002 sz. adatvédelmi törvény 7§ 1. bek. értelmében személyes adatait az eladó feldolgozza és tárolja, főleg a fent megadottakat és vagy amelyek az eladó tevékenységéhez szükségesek és azokat saját információs rendszereiben feldolgozza.
A megrendelő beleegyezését az eladónak korlátlan időre adja. A személyes adatok feldolgozásával való beleegyezését a megrendelő írásban (e-mail, levél…) bármikor visszavonhatja. Személyes adatai frissítését a megrendelő emailben, levélben vagy telefon által kivitelezheti.

A megrendelő és működtető megállapodtak, hogy teljes mértékben elfogadják az elektronikus kommunikációt, főleg elektronikus postát és internetes hálózatot illetően, amely mindkét fél számára kötelező. A kommunikáció elektronikus formája a vételszerződéstől való elállás esetén nem fogadható el.

  1. Záró rendelkezések

A megrendelés elküldésével a vevő egyetért és elfogadja a fenti kereskedelmi feltételeket, valamint minden rendelkezést, mint az ár, szállítás módja és postaköltséget.

Ezek a feltételek az új kereskedelmi feltételek kiadásáig érvényesek.

 

13. — Reklamációs rendszer (felelősség a hibákért, garancia, reklamációk)

14.1

Ha olyan hiba van a terméken, amelyet el lehet távolítani, a vásárlónak joga van ahhoz, hogy ingyenesen, időben és megfelelő módon elhárítsák azt. Az eladó köteles a hibát a lehető leghamarabb megszüntetni.

15.2

A vásárló kérheti a termék kicserélését a hiba elhárítása helyett, vagy ha a hiba csak a termék egy részét érinti, akkor a rész cseréjét, feltéve, hogy ez nem jár aránytalan költségekkel az eladó számára tekintettel a termék árára vagy a hiba súlyosságára.

16.3

Az eladó mindig kicserélheti a hibás terméket hibátlanra, ha ez nem okoz komoly nehézségeket a vásárlónak.

16.4

Ha olyan hiba van a terméken, amelyet nem lehet elhárítani, és amely megakadályozza a termék megfelelő használatát hibátlan termékként, a vásárlónak joga van a termék kicserélésére, vagy jogában áll elállni a vásárlási szerződéstől. Ugyanezek a jogok megilletik a vásárlót, ha ugyan elhárítható hibákról van szó, de a vásárló nem tudja a terméket megfelelően használni a hiba javítása után vagy a hibák számának növekedése miatt.

16.5

Ha más, nem elhárítható hibáról van szó, a vásárlónak jogában áll a termék árának arányos kedvezményt kérni.

16.6

Az eladó tájékoztatta a vásárlót az általa a Polgári törvénykönyvről (622. § 8.1. és 8.3. pontja, valamint 623. § 8.4. és 8.5. pontja) származó jogairól és azokról a jogokról, amelyek a vonatkozó üzleti és reklamációs feltételekből erednek, azáltal, hogy ezeket az üzleti és reklamációs feltételeket az eladó webáruházának megfelelő oldalán elhelyezte, és a vásárlónak lehetősége volt elolvasni azokat a megrendelés előtt.

16.7

A kereskedő a vonatkozó szlovák jogszabályoknak megfelelően felelős az áru hibáiért, és a vásárlónak kötelessége a reklamációt a következő elérhetőségeken bejelenteni: telefonon a 707 838 408-es számon vagy e-mailben a info@3dgravirozas.hu címen.

16.8

A reklamációk kezelése során a kereskedő hatályos reklamációs rendelkezéseket alkalmazza, azaz az üzletszabályok és reklamációs feltételek 8. cikke vonatkozik. A vásárlót megfelelően tájékoztatták a reklamációs eljárásról, valamint az áru reklamálásának feltételeiről és módjáról, ideértve az adatokat is, hogy hol lehet a reklamációt érvényesíteni a 250/2007-es törvény 18. § (1) bekezdése szerint a fogyasztóvédelemről és a Szlovák Nemzeti Tanács 372/1990-as törvényének a későbbi jogszabályokkal összhangban történő módosításáról (a továbbiakban: „Törvény”) alapján a vásárlási szerződés megkötése előtt, úgy hogy ezeket az üzletszabályokat és reklamációs feltételeket a kereskedő elektronikus üzleteinek megfelelő aloldalán tette közzé, és a vásárló lehetősége volt elolvasni azokat a megrendelés előtt.

16.9

A reklamációs rendelkezések azokra az árukra vonatkoznak, amelyeket a vásárló a kereskedő elektronikus üzletén keresztül vásárolt.

16.10

A vásárlónak joga van a garanciaidő alatt érvényesíteni az áru hibájáért a kereskedőnél, akiért a hibaért a gyártó, a szállító vagy a kereskedő felelős.

16.11

Ha a termék hibákat mutat, a vásárlónak joga van a reklamációt érvényesíteni az eladó székhelyén a 18. § (2) bekezdése szerint a Követelésreklamáció figyelembevételével. Ehhez a vásárlónak el kell juttatnia a terméket az eladó székhelyére és be kell jelentenie a szándékát a 14.1. és 16.5. pontban meghatározott üzletszabályok és reklamációs feltételek alapján (a továbbiakban: „Reklamáció bejelentése”), például kitöltött reklamációs űrlap formájában, amely az eladó elektronikus üzletének megfelelő aloldalán található. Az eladó azt javasolja, hogy a reklamációval visszaküldött terméket biztosítsa. Az eladó nem fogad el utánvétes küldeményeket. A vásárlónak az Reklamáció bejelentésében minden szükséges információt valósághűen kell megadnia, különösen pontosan meg kell jelölnie a termék hiba jellegét és kiterjedését; a vásárló továbbá megjelöli, melyik jogát kívánja érvényesíteni az 622. és 633. §-a szerint a Polgári Törvénykönyv szerint.

16.12

A reklamációs eljárás a termékkel kapcsolatban, amelyet az eladónak lehet kézbesíteni, a következő feltételek teljesítésével kezdődik meg:

a.

a Reklamáció bejelentésének kézbesítése az eladónak,

b.

a reklamált termék kézbesítése az eladónak az átvevő címéről,

16.13

Ha a reklamáció tárgya az 16.8 pont szerinti reklamációs és üzletszabályi feltételek szerinti termék, a vásárlónak a 16.12 pont a) alpontjának megfelelő feltétel teljesítése mellett kötelessége a reklamált termékkel kapcsolatos fotódokumentációt szolgáltatni az eladónak, amely igazolja a termék hiba jellegét és kiterjedését. A reklamációs eljárás a 16.8 pont szerinti reklamációs és üzletszabályi feltételek szerinti termék esetében a fotódokumentáció kézbesítésének napján kezdődik.

16.14

Az eladó megadja a vásárlónak a reklamált termék reklamációjának érvényesítéséről szóló megerősítést az általa választott megfelelő formában, például e-mailben vagy írásban, amelyben köteles pontosan feltüntetni a reklamált termék hibáit és újra tájékoztatni a fogyasztót a 14.1. és 16.3. pontok alapján megillető jogairól (a Polgári Törvénykönyv 622. §-a szerint) és a 16.4. és 16.5. pontok alapján megillető jogairól (a Polgári Törvénykönyv 623. §-a szerint). Ha a reklamációt távoli kommunikációs eszközökkel nyújtják be, az eladónak kötelessége azonnal kézbesíteni a reklamációval kapcsolatos megerősítést a vásárlónak, ha az azonnali kézbesítés nem lehetséges, akkor az észszerű időn belül, de legkésőbb a reklamáció rendezésének igazolásával együtt kell kézbesíteni; a reklamációval kapcsolatos megerősítést nem kell kézbesíteni, ha a vásárlónak más módon lehetősége van igazolni a reklamáció benyújtását.

16.15

A vásárlónak joga van eldönteni, melyik jogát kívánja érvényesíteni az 622. § és 623. § alapján a Polgári Törvénykönyv szerint, és egyúttal köteles haladéktalanul tájékoztatni az eladót a döntéséről. A vásárló döntése alapján, hogy melyik jogát kívánja érvényesíteni az 622. § és 623. § alapján a Polgári Törvénykönyv szerint, az eladó meghatározza a reklamáció rendezésének módját a 250/2007 sz. törvény 2. m) pontja szerint azonnal, bonyolultabb esetekben a reklamációs eljárás kezdete napjától számított legfeljebb 3 napon belül, indokolt esetekben, különösen ha bonyolult műszaki értékelés szükséges, legkésőbb 30 napon belül a reklamációs eljárás kezdete napjától számítva. A reklamáció rendezésének módozata meghatározása után az eladó vagy a kijelölt személy azonnal intézkedik a reklamáció rendezésével kapcsolatban, indokolt esetekben a reklamációt később is rendezhetik. A reklamáció rendezése azonban nem tarthat tovább 30 napnál a reklamáció érvényesítésének napjától számítva. A reklamáció rendezése határidőn belül nem történhet meg, a fogyasztónak joga van elállni a szerződéstől vagy jogosult az áru kicserélésére új termékre, a határidő lejárta után.

16.16

Az eladó fenntartja a jogot a hibás áru kicserélésére hibátlan áruval, amelynek azonos vagy jobb műszaki paraméterei vannak, amennyiben ez nem okoz komoly nehézséget a vevőnek.

16.17

Az eladó nem vállal felelősséget az áru hibáiért:

a.

ha a szállítmány hiányos, illetve ha ez egyértelmű hiba, amelyet a vevő a szállítmány átvételekor ellenőrzéssel megállapíthatott volna, és amelyet az eladó képviselőjének nem jelentett be a jelen reklamációs és üzleti feltételek 16.9. pontja szerint, későbbi ilyen jellegű reklamációkat csak akkor lehet elfogadni, ha a vevő bizonyítja, hogy az áru reklamált hibáit már az átvétel időpontjában tapasztalta meg,

b.

ha a vevő nem érvényesítette jogát az eladó felelősségére vonatkozóan az áru kézbesítését követő 10 napon belül az áru címzettjének kézbesítésének napjától,

c.

ha az áru hibája a vevő által okozott mechanikai sérülés,

d.

ha az áru hibája a természetes környezetével nem összhangban lévő intenzitással, nedvességgel, kémiai és mechanikai hatásokkal járó körülmények között keletkezett,

e.

ha az áru hibája szakszerűtlen kezelés, üzemeltetés vagy gondozás elmulasztása miatt keletkezett,

f.

ha az áru hibája a termék túlzott terhelése vagy azok használata miatt keletkezett, ami ellentétes a dokumentációban vagy a termék szokásos használatának általános elveivel,

g.

ha az áru hibája elkerülhetetlen és/vagy előre nem látható események miatt keletkezett,

h.

ha az áru hibája véletlen károk és véletlen romlás miatt keletkezett,

i.

ha az áru hibája szakszerűtlen beavatkozás, víz-, tűz-, statikus vagy atmoszférikus elektromos vagy egyéb magasabb erőhatás miatt keletkezett,

j.

ha az áru hibája illetéktelen személy beavatkozása miatt keletkezett.

16.18

Az eladó köteles a reklamációt intézni és lezárni az alábbi módon:

a.

az áru javított állapotban történő átadásával,

b.

az áru kicserélésével,

c.

az áru vételára visszafizetésével,

d.

az áru megfelelő árengedménnyel történő kifizetésével,

e.

a megfelelő teljesítés elérésére vonatkozó írásbeli felszólítással az eladó által meghatározott módon,

f.

az áru reklamációjának indokolt elutasításával.

16.19

Az eladó köteles a reklamáció rendezésének módjáról és a reklamáció kiszolgálásáról legkésőbb az reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül írásbeli igazolást kiállítani a vevőnek személyesen, postai vagy futárszolgáltatáson keresztül.

Az eladó a reklamáció rendezésének eredményéről a reklamációs eljárás azonnali befejezését követően telefonon vagy e-mailben tájékoztatja a vevőt, és egyidejűleg a termékkel, illetve e-mailben megküldi a reklamáció rendezésének igazolását.

16.20

A garanciaidő 24 hónap az áru kézbesítésétől számítva, hacsak a konkrét esetekben nem állapítanak meg más garanciaidőt.

16.21

A garanciaidő meghosszabbodik annyi idővel, amennyi idő alatt a vevő nem használhatta a terméket a termék garanciális javítása miatt.

16.22

Amennyiben a terméket újra cserélik, a vevő kap egy nyugtát, amely tartalmazza az információt a termékcseréről, és további reklamációkat a vásárlási szerződés és ezen reklamációs nyugta alapján lehet érvényesíteni. Amennyiben a termék újra cserélésre kerül, a garanciaidő újra megkezdődik az új termék átvételétől, de csak az új termékre vonatkozik.

16.23

Amennyiben a hiba javítható, a reklamációt a vevő döntése alapján, a jelen reklamációs és üzleti feltételek 16.16. pontja szerint fogják elintézni:

a.

az eladó gondoskodik a hiba kijavításáról,

b.

az eladó kicseréli a hibás terméket.

16.24

Amennyiben a hiba javítható, és a vevő nem határozza meg azonnal a jelen reklamációs és üzleti feltételek 16.16. pontja szerint, hogy hogyan legyen kezelve a reklamáció, az eladó a hibát kijavítással fogja elintézni.

16.25

Amennyiben olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet javítani, vagy többször ismétlődő javítható hibáról, vagy több különböző javítható hibáról, amelyek miatt a termék hibátlanul nem használható, az eladó a vevő döntése alapján a jelen reklamációs és üzleti feltételek 16.16. pontja szerint fogja kezelni a reklamációt:

a.

az eladó cseréli a terméket egy másik műszaki paraméterekben azonos vagy jobb termékre,

b.

amennyiben az eladó nem tudja kicserélni a terméket egy másikra, az eladó visszatéríti a termék vételárát.

16.26

A reklamáció kezelése csak a Reklamációs Bejelentésben és a termék reklamációjának megerősítésében megjelölt hibákra vonatkozik a jelen reklamációs és üzleti feltételek 16.15. pontja szerint.

16.27

A többször ismétlődő javítható hibának számít, ha ugyanaz a javítható hiba több mint kétszer fordul elő.

16.28

A több különböző javítható hiba nagyobb számnak számít, ha egyszerre több mint három különböző javítható hiba fordul elő.

16.29

A vevő jogosult reklamációt benyújtani a termék hibájának kijavítása iránti kérelme után a jelen reklamációs és üzleti feltételek 16.1. pontja szerint, és függetlenül a reklamáció eredményétől, a további reklamációt ugyanazon egyedi hiba (nem azonos hibafajta) esetén elutasítják.

16.30

Ha a vevő a termékkel kapcsolatos reklamációt előterjesztette a vásárlási szerződés megkötésétől számított első 12 hónapban, az eladó csak szakértői vélemény vagy az engedélyezett, bejelentett vagy akkreditált személy által kiadott állásfoglalás alapján utasíthatja el a reklamációt (továbbiakban „szakvélemény”). A szakvélemény eredményétől függetlenül az eladó nem követelheti meg a termék szakvéleményével kapcsolatos költségek vagy más szakvéleménnyel kapcsolatos költségek megtérítését.”

16.31

Ha a vásárló a vásárlási szerződés megkötésétől számított 12 hónappal később terjeszti elő a termék reklamációját, és az eladó elutasítja, a reklamációt kezelő személy köteles a reklamáció intézésének igazolásában feltüntetni, hogy a vásárló a terméket szakértői véleményezésre hová küldheti. Ha a vásárló a reklamáció intézésének igazolásában megjelölt szakértőnek küldi a terméket szakértői véleményezésre, akkor a termék szakértői véleményezésével kapcsolatos költségeket, valamint az ehhez kapcsolódó minden egyéb célszerűen felmerült költséget az eladó viseli, függetlenül az odbornakítás eredményétől. Ha a vásárló a szakértői véleményezéssel igazolja a reklamált termék hibájáért való eladó felelősségét, újra benyújthatja a reklamációt; a szakértői véleményezés ideje alatt a jótállási idő nem telik el. Az eladó köteles az újra benyújtott reklamációval kapcsolatos összes, a termék szakértői véleményezésére fordított költséget, valamint minden más célszerűen felmerült költséget a vásárló részére kifizetni a reklamáció újra benyújtásától számított 14 napon belül. Az újra benyújtott reklamációt nem lehet elutasítani.

16.32

Amennyiben a fogyasztó elégedetlen a reklamáció kezelésével, vagy úgy véli, hogy megsértették jogait, lehetősége van kérelmet benyújtani a kereskedőhöz a helyreállításért. Ha a kereskedő elutasító választ ad a helyreállítási kérelemre, vagy 30 napon belül nem válaszol rá, a fogyasztónak jogában áll alternatív megoldást kezdeményezni a vita rendezésére a 391/2015. számú törvény 12. §-a alapján. A 3D Lab-al kapcsolatos alternatív vitarendezési szerv a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (www.soi.sk) vagy más jogosult jogi személy, amely szerepel a Gazdasági Minisztérium által vezetett alternatív vitarendező szervezetek listáján (a lista elérhető a http://www.mhsr.sk weboldalon). A fogyasztó választás joga van, hogy melyik alternatív vitarendező szervhez forduljon.

16.33

A 8. cikkelyben foglaltakat kifejezetten nem alkalmazzák azokra a személyekre, akik nem felelnek meg a fogyasztó definíciójának a 2. § a) bekezdésében meghatározottaknak.

Eljárás az alternatív vitarendezés során

Az alternatív vitarendezési eljárás célja a 391/2015. számú törvény a fogyasztói viták alternatív rendezéséről és egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről kíván lehetőséget teremteni a fogyasztók számára a vita gyors, hatékony, kevésbé formális és főként ingyenes, vagy minimális költséggel történő rendezésére. A cél egy megegyezés, vagy a vita rendezése a fogyasztó és a kereskedő között, amely a felek beleegyezése esetén kötelező jogi alapdokumentummá válik.

Az alternatív vitarendezési szervek törvény szerint a Sieťová reguláciai úrad, az Elektronikus kommunikáció és Postai Szolgáltatások Regulációs Hivatala és a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet. A Szlovák Kereskedelmi Felügyelet emellett reziduális szervezet státuszban van, ami azt jelenti, hogy jogosult olyan viták rendezésére is, amelyekben más szervek hatásköre nem határozott, kivéve a pénzügyi szolgáltatások nyújtására vonatkozó szerződésekből eredő vitákat.

A 391/2015. számú törvény értelmében felhívjuk a figyelmet, hogy a fogyasztónak ki kell használnia a törvény által biztosított összes lehetőséget, mielőtt a megfelelő alternatív vitarendező szervhez fordulna, például érvényesítenie kell a reklamációs eljárásában fennálló jogait.

Ha a fogyasztónak vitája van a kereskedővel, miután kihasználta a vitarendezés összes lehetőségét, fordulhat egy alternatív vitarendezési szervhez, amelynek értéke meghaladja a 20 eurót. A jogszabály nem csak a „belföldi” vitákra vonatkozik, hanem a „határokon átnyúló” vitákra is, azaz a külföldi fogyasztók és a Szlovák Köztársaság területén található kereskedők közötti vitákra.

Az alternatív vitarendezési szervnek 90 napon belül be kell fejeznie a vitát az eljárás kezdete után, és minden 30 nappal meghosszabbítható határidőről (akár ismételten) értesítenie kell az indítványozót. Ha a fogyasztó elégedetlen a kereskedő által kezelt reklamáció módjával, vagy másképpen megsértették jogait, abban az esetben jogában áll a megfelelő szervhez fordulni. Ez nem zárja ki annak lehetőségét, hogy a vita bírósági úton is megoldható legyen. A zökkenőmentes vita rendezés biztosítása érdekében a törvény előírja a kereskedő kötelező együttműködését.

A megbízott személynek pártatlanul és függetlenül kell eljárnia a vita rendezése során. Ha az illetékes személy tudomást szerez olyan tényekről, amelyek hatással lehetnek pártatlanságára, vagy konfliktushoz vezethetnek, köteles erről tájékoztatni a vita résztvevőit. A megbízott személy javasolja a résztvevőknek a lehetséges alternatívák rendezését, és minden erőfeszítést megtesz a vita teljes lezárása érdekében. Az előterjesztett megállapodást mindkét érintett fél elé terjesztik, és meghatározott határidőn belül dönthetnek arról, hogy beleegyeznek-e a javaslatba vagy sem. Az így megkötött vita rendezési megállapodás kötelező az ügy felei számára.

Amennyiben nem sikerül megegyezni, és ésszerű gyanú merül fel arra vonatkozóan, hogy a fogyasztó jogait megsértették vagy veszélyeztetik, a szerv megalapozott állásfoglalást ad ki a fogyasztó részére. Bár ez nem kötelező jellegű, nagymértékben segítheti a fogyasztót, ha a jogait bírósági úton érvényesíti. A fogyasztónak lehetősége van bármelyik szakaszban megszakítani az alternatív vitarendezési eljáráshoz való részvételt.

Jogszabályok, törvények – hivatkozások a hatályos jogszabályokra:

  • 108/2000. számú törvény az otthoni és távolléti értékesítésben történő fogyasztói védelemről
  • 250/2007. számú törvény a fogyasztó védelméről és a Szlovák Nemzeti Tanács 372/1990. számú törvényének módosításáról
  • 22/2004. számú törvény az elektronikus kereskedelemről és a 128/2002. számú törvény módosításáról és kiegészítéséről a belső piaci ellenőrzésről szóló 284/2002. számú törvény módosításáról és kiegészítéséről
  • 40/1964. számú törvény, a Polgári Törvénykönyvről
  • 266/2005. számú törvény a pénzügyi szolgáltatások távolról történő nyújtásának fogyasztói védelméről és a 373/2000. számú törvény módosításáról

 

 GLS Kurier

Székhely- 2351 Alsónémedi GLS Európa u. 2.

Nyilvántartási szám: 46598863
Adószám: 2023488610
közösségi adószám: SK2023488610

Vevőként tudatában vagyok, hogy a fenti beleegyezéseket írott formában jogosult vagyok bármikor visszavonni.

Vevőként kijelentem, hogy a 15§ 1. bek. összhangban értesültem a www.3dgravirozas.hu oldalon feltüntetett személyes adatok működtető általi feldolgozásáról.

Személyes adatok feldolgozásával való beleegyezés – hűségprogramok

Ha a vevő szeretne regisztrálni vagy beleegyezik a hűségprogramba való besorolással, a Tt. 122/2013 sz. adatvédelmi törvény 11§ 1bek. értelmében egyetért személyes adatai feldolgozásával, amelyek az3D Lab, Povstania českého ľudu 1, Košice, 04022.Slovensko hűségprogramok igényeiben vagy jelentkezési íveiben vannak megadva. Továbbá egyetért azzal, hogy személyes adatait harmadik feleknek átadják.

Kijelentem, hogy a 15 § 1. bek. értelmében értesültem a www.3dgravirozas.hu oldalon feltüntetett személyes adatok működtető általi feldolgozásának feltételeiről.

Személyes adatok feldolgozásával történő beleegyezés – marketing

A Tt. 122/2013 sz. adatvédelmi törvény 11§ értelmében beleegyezem a 3D Lab, Povstania českého ľudi 1, Košice, 04022, Szlovákia vállalat marketing célokra történő személyes adataim (e-mail cím terjedelme) feldolgozásával. Továbbá egyetértek, hogy személyes adataimat harmadik feleknek átadják. Kijelentem, hogy a 15§ 1.bek. értelmében értesültem a személyes adatok működtető által történő feldolgozás feltételeiről.